Bij een commonrail brandstofsysteem regelt het motormanagement (ECU) de drukopbouw en de inspuiting (afzonderlijk van elkaar).
De inspuiting kan op elk moment en op meerdere momenten plaatsvinden
Dit heeft veel voordelen ten opzichte van een mechanisch brandstofsysteem
Het rendement is hoger (brandstofbesparing)
De verbranding is gelijkmatiger
De motor levert meer vermogen
De motor maakt minder lawaai
Minder uitstoot van schadelijke uitlaatgassen
Common rail systeem
1. Hogedrukpomp
2. Hogedrukrail
3. Raildruksensor
4. Aansluiting verstuiver cilinder 1
5. Aansluiting verstuiver cilinder 2
6. Hogedrukaansluiting
7. Aansluiting verstuiver cilinder 3
8. Aansluiting verstuiver cilinder 4
9. Brandstoffilter
10. Brandstoftank
11. Opvoerpomp
12. Motormanagement (ECU)
13. Gaspedaalpositiesensor
14. Krukassensor
15. Nokkenassensor
16. Verstuiver cilinder 4
Heb jij nog een aanvulling over dit onderwerp?
Bijvoorbeeld een beeld of filmpje of interessante feitjes/weetjes? Mail het ons!
TechTake - onderdeel van ROVC - gebruikt cookies op haar website. Door het plaatsen van deze cookies kunnen we onder andere het bezoekersgedrag analyseren. Met deze data maken we de site gebruiksvriendelijker. Ook kunnen we de cookies gebruiken voor social media en zorgen we dat je relevante advertenties en informatie te zien krijgt wanneer je gebruik maakt van de ROVC-website.
Meer informatie over de cookies en privacy vind je in ons privacy statement en cookiestatement. Als je gebruik blijft maken van deze website, ga je akkoord met de cookies en het verwerken van op deze wijze verkregen persoonsgegevens.
Pas de cookie instellingen aan naar jouw voorkeur en kies voor noodzakelijke cookies of alle benodigde cookies