Terug naar Brandstofsystemen

Common rail systemen

Common rail systeem

Common rail systeem
  • Bij een commonrail brandstofsysteem regelt het motormanagement (ECU) de drukopbouw en de inspuiting (afzonderlijk van elkaar). 
  • De inspuiting kan op elk moment en op meerdere momenten plaatsvinden
  • Dit heeft veel voordelen ten opzichte van een mechanisch brandstofsysteem
  • Het rendement is hoger (brandstofbesparing)
  • De verbranding is gelijkmatiger
  • De motor levert meer vermogen
  • De motor maakt minder lawaai
  • Minder uitstoot van schadelijke uitlaatgassen

Common rail systeem

Common rail systeem
1. Hogedrukpomp
2. Hogedrukrail
3. Raildruksensor
4. Aansluiting verstuiver cilinder 1
5. Aansluiting verstuiver cilinder 2
6. Hogedrukaansluiting
7. Aansluiting verstuiver cilinder 3
8. Aansluiting verstuiver cilinder 4
9. Brandstoffilter
10. Brandstoftank
11. Opvoerpomp
12. Motormanagement (ECU)
13. Gaspedaalpositiesensor
14. Krukassensor
15. Nokkenassensor
16. Verstuiver cilinder 4

Heb jij nog een aanvulling over dit onderwerp?

Bijvoorbeeld een beeld of filmpje of interessante feitjes/weetjes? Mail het ons!