1. Flens (om te koppelen)
2. Luchtslang
3. Luchtslang
4. Demper
5. Borgmoer
6. Aanslagbout
7. Aanslag draaihoek
8. Draainok
9. Vleugel
Wat | Norm | Actie bij afwijking |
Roest of beschadigingen | Afhankelijk van de plaats kan het wrijving verhogen en leiden tot lekkage | Vervangen van de cilinder |
Zijn de snelheidsregelventielen goed afgesteld | Doorlaat in relatie tot gewenste snelheid moet goed zijn | Opnieuw afstellen van de snelheidsregelventielen |
Cilinder maakt niet zijn volledige slag of slaat te hard in zijn einddeksel | Cilinder moet regelmatig gecontroleerde beweging maken | Bufferschroef opnieuw afstellen |
Slangen | Zijn goed gebundeld, niet geknikt en gelabeld | Bundelen en zorgen dat slangen niet geknikt zijn |
Slang vervangen als deze beschadigd is | ||
Slangen labellen en op tekening aangeven |
Symptoom | Oorzaak | Oplossing |
De as draait schokkend | Snelheidsregelventiel is teveel gesmoord | Snelheidsregelventiel opnieuw afstellen |
Snelheidsregelventiel is verkeerd gemonteerd | Snelheidregelveniel juist monteren (afvoersmoring) | |
De as draait niet | De cilinder wordt niet aangestuurd door het ventiel | Draai de as handmatig in drukloze toestand. Als dat wel lukt zit het probleem in het ventiel of besturing |
De snelheidsregelventielen zijn niet open | Draai de snelheidsregelventielen open en stel de juiste snelheid in | |
De draaicilinder kan de last niet aan en is mogelijk te klein gekozen (het ventiel stuurt wel de cilinder aan?) | Kies de juiste draaicilinder voor de juiste kracht |
Bijvoorbeeld een beeld of filmpje of interessante feitjes/weetjes? Mail het ons!