Balanceerklep

Balanceerklep
  • Cilinder gecontroleerd laten dalen bij negatieve belasting
  • Niet 100% lekdicht
  • Automatische drukbegrenzing aan actuatorzijde
 

Remklep

Remklep
  • Cilinder gecontroleerd laten dalen bij negatieve belasting
  • 100% lekdicht klep
  • Voor drukbegrenzing actuatorzijde separate (inbouw) drukbegrenzingsklep nodig
 

Balanceerklep

PLACEHOLDER

  • De functie van de balanceerklep is een cilinder of motor met een negatieve belasting gecontroleerd te laten dalen (cilinder) of vieren (motor).
  • Wanneer de cilinder met een negatieve belasting aangestuurd wordt om te dalen, opent de blanceerklep door druk op de stuurleiding
  • Op het moment dat de cilinder dreigt te gaan voorlopen op de oliestroom, daalt de druk op de stuurleiding
  • Hierdoor sluit de balanceerklep zich gedeeltelijk waardoor de cilinder afremt
 

Remklep

PLACEHOLDER

  • De functie van de remklep is een cilinder of motor met een negatieve belasting gecontroleerd te laten dalen (cilinder) of vieren (motor).
  • Wanneer de cilinder met een negatieve belasting aangestuurd wordt om te dalen, wordt de remklep door druk op de stuurleiding geopend
  • Op het moment dat de cilinder dreigt te gaan voorlopen op de oliestroom, daalt de druk op de stuurleiding
  • Hierdoor sluit de remklep zich gedeeltelijk waardoor de cilinder wordt afgeremd
 

Benamingen balanceerklep

Benamingen balanceerklep
  1. Stelshroef
  2. Interne afvoer
  3. Veer
  4. Plunjer
  5. Persaansluiting
  6. Stuurleiding
  7. Terugslagklep
  8. Retouraansluiting
 

Benamingen remklep

Benamingen remklep
  •  Normaal gesloten
  • Grote zuigerkamer
  • Kleine zuigerkamer
  • Inlaat
  • Externe stuurdruk
  • Interne stuurdruk

Heb jij nog een aanvulling over dit onderwerp?

Bijvoorbeeld een beeld of filmpje of interessante feitjes/weetjes? Mail het ons!